Reizigers blijken zeer tevreden over het doelgroepenvervoer dat uitgevoerd wordt door Jobinder. Pashouders beoordelen het Wmo-vervoer met een 8, dat blijkt uit het meest recente tevredenheidsonderzoek. Jobinder scoort daarmee bijna net zo goed als vorig jaar. Toen kreeg het Friese vervoersbedrijf gemiddeld nog een 8,1 van de pashouders. Dat meldt TaxiPro.
Het zijn met name de chauffeurs en de telefonisten op de centrale die goed scoren. Ook het leerlingenvervoer van Jobinder doet het goed. Met een gemiddeld rapportcijfer van een 7,8 scoort het leerlingenvervoer iets beter dan vorig jaar. Toen werd er een 7,7 uitgegeven. De chauffeurs (8,5), voertuigen (8,4) en de telefonisten (8,0) scoren de hoogste cijfers.
App voor het leerlingenvervoer
Jobinder heeft de ambitie om de scores hoog te houden. De Friese personenvervoerder verwacht wel dat ze er hard voor moeten werken. Voor het leerlingenvervoer liggen er namelijk flinke uitdagingen te wachten op het gebied van informatievoorziening. Ze willen namelijk een app onder de aandacht brengen waarop ouders kunnen zien waar de taxi precies is. De grootste uitdaging blijft vooralsnog het vinden van voldoende en geschikte chauffeurs.
Door: Nationale Onderwijsgids / Femke van Arendonk