Logo_rutgers_wpf_logo

Leerlingen die u bevragen over liefde, relaties en seksualiteit. Jongeren die elkaar uitschelden voor homo of slet. Hoe gaat u daar als docent mee om? En hoe doen andere docenten dat? Rutgers WPF is voor een landelijke enquête op zoek naar docenten in het voortgezet onderwijs. 

Met deze enquête, die bestaat uit elf vragen, kunnen deelnemers helpen om de gerichte informatie voor docenten over het geven van relationele en seksuele vorming te verbeteren. Docenten die de enquête volledig invullen maken tot 6 februari kans op een speciaal bezoek van de Lovebuzz voor  eerstejaars leerlingen op Valentijnsdag (14 februari).

In de Lovebuzz ontdekken de leerlingen tijdens een interactieve game wat zijzelf en klasgenoten vinden van liefde, seksualiteit en relaties. Daarnaast kunnen de Lovebuzz-winnaar en vier andere enquête-deelnemers als VIP naar het symposium Lesgeven in de Liefde op 20 maart in Amsterdam. Tijdens dit symposium krijgt u als docent tools en tricks om les te geven in seksuele vorming. U hoort hoe collega's lastige situaties aanpakken en bespreekbaar maken. Ook worden de eerste uitkomsten van de enquête bekend gemaakt.

De VIP-entree geeft gratis toegang tot het symposium en een plaats op de eerste rij. Ook worden de VIPS ontvangen met champagne door de dagvoorzitter en kunnen zij gegarandeerd de workshops  van eerste keuze volgen. Verder is er gratis persoonlijk advies van een Rutgers WPF-consultant en een extra presentje.

Rutgers WPF, kenniscentrum seksualiteit, doet onderzoek naar de seksuele gezondheid van jongeren tot en met 25 jaar en ontwikkelt voorlichtingsmaterialen ter ondersteuning van de lessen seksuele en relationele vorming op scholen, zoals de Lovebuzz. Het symposium Lesgeven in de Liefde is een initiatief van de Lovebuzz in samenwerking met Soa Aids Nederland en wordt mede mogelijk gemaakt door de Nationale Postcode Loterij.

De enquête kan hier worden ingevuld. Voor het meedingen aan het Lovebuzz Valentijnsbezoek en de VIP-entree zijn voorwaarden van toepassing.

© Nationale Onderwijsgids