OUDERS & COO is ongelukkig met de uitspraak van de Reclame Code Commissie over de posters van de horrorfilm SINT van Dick Maas.

Werner van Katwijk, directeur van OUDERS & COO: "De uitspraak laat zien dat de zelfregulering in de reclamebranche niet goed werkt.
De Reclame Code Commissie wil geen uitspraak doen over de vraag wat de poster voor effect heeft op jonge kinderen als hij in ABRI's komt te hangen, omdat ze alleen uitspraak doet over bestaande reclame-uitingen. Met andere woorden: eerst moet er schade zijn en dan doen ze er pas een uitspraak over. De uitspraken van de Reclame Code Commissie zijn dus in geen enkel opzicht preventief. In een situatie als deze zal de poster al een week in de ABRI's hangen voordat de Reclame Code Commissie tot een uitspraak kan komen."

Verder twijfelt van Katwijk sterk aan het gezichtsvermogen van de commissieleden: "Op de reclameposter is duidelijk een zombiehoofd te zien, behalve dan voor de leden van de Reclame Code Commissie. Voor de reclamespots van landelijke ketens van opticiens lijkt me dit een fantastisch gegeven."
OUDERS & COO wil snel aandacht in de politiek voor het lijdende principe in de zelfregulering van de reclamebranche. Burgers, in dit geval jonge kinderen, worden nu pas beschermd als het kwaad al is geschied.