Logo_csm_logo_customer_sercive_valley_8f0493bcf1

In drie jaar tijd duizend nieuwe banen erbij in Zuid-Limburg. Dat is de harde doelstelling van Customer Service Valley, een triple helix samenwerking (overheid, bedrijfsleven en onderwijs) die woensdag 30 september officieel van start is gegaan. Customer Service Valley wil onder meer met opleidingstrajecten, kennisdeling, innovatie en verdere professionalisering van het vakgebied, Zuid-Limburg, als customer service regio verder versterken. Met de kick off gaat ook de eerste mbo-3 opleiding van start, uitgevoerd door ROC Leeuwenborgh. Dat meldt gemeente Maastricht.

Begin dit jaar tekenden Vodafone, Q-park, arvato Bertelsmann, de Gemeente Maastricht en de onderwijsorganisaties Arcus, Leeuwenborgh en Hogeschool Zuyd een convenant om de samenwerking in Customer Service Valley te bekrachtigen. De door veel klantcontactcentra gewenste meertaligheid ligt om de hoek. Enerzijds door de ligging ten opzichte van Europa, anderzijds door de internationale studentenpopulatie in Maastricht met meer dan honderd nationaliteiten.

In Maastricht en omgeving zijn zo’n dertig bedrijven actief met een klantcontactcenter. Het gaat om 5.000 arbeidsplaatsen, waarvan 1.500 in Customer Service Valley. De ambitie van Customer Service Valley is om dit aantal uit te breiden van 5.000 naar 6.000 in drie jaar, onder meer door zich te profileren als attractieve vestigingsregio voor bedrijven met een customer service afdeling uit binnen- en buitenland.

© Nationale Onderwijsgids