Marketing speelt een steeds grotere rol in onze wereld. Je ziet overal waar je rondloopt wel advertenties hangen. Ook in je mails vind je een vorm van marketing waarmee je wordt aangemoedigd om bepaalde producten of diensten. Met smartphones ontkomt niemand meer aan marketing.
Het is dan ook geen wonder dat talloze mensen besluiten om marketing te studeren. Deze nieuwe generatie aan talent wil je vanzelfsprekend graag in je organisatie opnemen. Maar daarvoor moet je wel aantrekkelijk zijn als bedrijf voor deze studenten. Naast een goede werkomgeving waarderen marketing studenten vanzelfsprekend ook cursussen of lessen waar ze hun vaardigheden flink mee kunnen verbeteren.
Maar welke onderwerpen zijn het slimst om te selecteren voor deze lessen? In deze blog ontdek je de drie beste opties hiervoor.
SEO
Het eerste onderwerp waar marketing studenten met veel waardering over zullen spreken, is een cursus in Search Engine Optimization (SEO). SEO is namelijk een cruciale vaardigheid waar menig marketeer over moet beschikken. Bedrijven willen vanzelfsprekend dat hun merk als eerste naar boven komt bij vrijwel elke zoekopdracht op platformen als Google en Bing.
Hiervoor is SEO in het leven geroepen. Als marketeer doe je er werkelijk alles aan om de plek waar een bedrijf terechtkomt bij een zoekopdracht zoveel mogelijk te verhogen. Dit is dan ook zeker een waardevolle vaardigheid om als marketing student over te leren.
SEA
Een ander topic waar marketing studenten met veel waardering over willen leren, is Search Engine Advertising (SEA). SEA is een vorm van marketing waarbij je gerichte zoekadvertenties plaatst op zoekmachines.
Het voordeel aan deze vorm van marketing is dat je hiermee bedrijven die een veel betere SEO hebben voorbij stijgt qua plek op de ranglijst van een bepaalde zoekopdracht. Daardoor zien potentiële klanten een webpagina veel eerder en is de kans op een klik vele malen hoger. Het nadeel is echter dat dit wel een redelijk bedrag aan kapitaal kost.
Het is dus een ware kunst om de balans te bewaren tussen het hebben van lage kosten en zoveel mogelijk klanten bereiken. Daardoor is dit zeker een goed onderwerp om aan marketing studenten te leren.
Een website maken
Tot slot is het ook een goed idee om een cursus of les te geven aan marketing studenten over een website maken. Dit zullen ze zeker waarderen, want elk bedrijf heeft tegenwoordig een website nodig om goed te presteren in het bedrijfsleven.
Maar niet veel mensen weten hoe je een goede website kunt bouwen. Met de kennis die deze marketing studenten op doen, zullen ze daardoor erg waardevol zijn. Daardoor heb jij ook nog eens een toekomstige werknemer die meer competenties dan gemiddeld heeft.