Het was vanochtend een drukke bedoening op het kantoor van de Nationale Onderwijsgids. Er kwamen twee groepen van vwo 3 leerlingen over de vloer van het Werkmancollege en het Gomaruscollege. Deze leerlingen moeten binnenkort hun profielkeuze doorgeven. Door het bezoek konden de leerlingen proeven aan marketing/communicatie.
Alleen kijken en achterover zitten was er vanochtend niet bij voor de leerlingen. Ze moesten in groepjes van vier de volgende opdracht maken: 'Verzin een leuke facebookactie voor Pasen'. Hierbij moesten ze niet alleen de actie verzinnen, maar ook de prijs. En natuurlijk wel realistisch en interessant. De ideeën mochten ze voor de hele groep presenteren. Er kwamen heel veel goede ideeën voorbij en vooral ook erg creatief.
ChecktheBizz is een initiatief van OTP Groningen en laat scholieren kennis maken met bedrijven in de regio. Zodoende krijgen zij een beter beeld van wat beroepen inhouden en helpt dit hen bij het maken van hun studiekeuze.
Benieuwd naar deze creatieve ideeën? Hou dan rond Pasen de Facebookpagina van de Nationale Onderwijsgids in de gaten.
© Nationale Onderwijsgids