Normal_digitaal
Briter, de digitale klassenassistent voor leerkrachten, introduceert de eerste versie van een nieuwe platform. Dit platform moet leerkrachten in het basisonderwijs helpen om met minder tijd, grotere klassen en toenemende administratieve werkzaamheden, toch uitdagende en inspirerende lessen te kunnen geven. Binnenkort wordt gestart met een tweede pilot op basisscholen.
Briter verzamelt - middels intelligente koppelingen - data uit bijvoorbeeld Cito- en methodetoetsen, digitaal lesmateriaal, educatieve games en apps. Deze data wordt met behulp van slimme algoritmes vervolgens real-time omgezet naar gestructureerde en direct bruikbare informatie voor de leerkracht. De Briter app geeft de leerkracht direct en eenvoudig zicht op de leervoortgang en leerresultaten van de groep, subgroep of individuele leerling. Handige ‘alert’ functies, aanbevelingen uit beschikbaar lesmateriaal en een geïntegreerde takenplanner helpen de leerkracht om moeiteloos het leerproces te volgen en te begeleiden.
 
Initiatiefnemer en oprichter van Briter Richard Bergmans stelt dat leerkrachten nauw betrokken worden bij de ontwikkeling van Briter. “De leerkracht speelt een cruciale rol in het hele proces. Hij heeft het meeste zicht op de leerlingen. We zijn nu volop bezig met de ontwikkeling van de eerste versie voor het primair onderwijs en starten binnenkort met een uitgebreide bèta-pilot op de basisscholen. Ook spelen we een actieve rol in verschillende versnellingsvraagstukken binnen de Doorbraakprojecten Onderwijs & ICT van de PO-Raad en Kennisnet.”
 
Op woensdag 3 en donderdag 4 februari 2016 is Briter aanwezig op de IPON-beurs, in de Jaarbeurs Utrecht. Thema van deze IPON-editie is gepersonaliseerd leren!