27 voorlopers gaan aan de slag met een regionale maatschappelijke opgave om invulling te geven aan een collectieve aanpak van het personeelstekort op scholen. De samenwerkende organisaties hebben vanuit hun eigen praktijk een plan gemaakt. Dat plan gaan ze met elkaar uitwerken. Er wordt in de onderwijsregio’s aan een leren aanpak vastgehouden. De voorlopers leren voor alle schoolorganisaties, ze leren van elkaar en met elkaar binnen de regio. Dat meldt de PO-Raad.
Het tekort aan onderwijspersoneel vraag om een collectieve aanpak van alle betrokkenen. De onderwijsregio is juist de plek waar de krachten worden gebundeld en waar er concreet invulling wordt gegeven aan de aanpak van het personeelstekort.
Maatschappelijke opgave
Er is ruimte om de maatschappelijke opgave uit te werken op een manier die past bij de opdracht en de wensen van de partijen die regionaal samenwerken. De voorlopers gaan dan uiteindelijk in kennissessies hun bijdrage aan het monitoringsonderzoek en hun ervaringen daarmee delen.
Door: Nationale Onderwijsgids / Femke van Arendonk