Normal_hanze__hogeschool__groningen
Afgelopen jaar vierde de Hanzehogeschool Groningen haar 220-jarig bestaan. Het 44e lustrum stond in het teken van empowerment: het beste uit jezelf en de wereld halen. Medewerkers, studenten, alumni en bedrijven zamelden op allerlei manieren geld in voor drie goede doelen en haalden het recordbedrag van 182.529,75 euro op. Dit meldt Hanzehogeschool.
Tijdens de feestelijke slotbijeenkomst in het Prins Claus Conservatorium werden de bedragen bekend gemaakt die per doel zijn opgehaald. Dat was voor de IMC Weekendschool 54.623,05 euro voor Stichting Leergeld 72.640,98 euro en voor Unify4Uganda 55.265,72 euro. 
 

Een greep uit de acties

Het Facilitair Bedrijf zong kerstliedjes en haalde daarmee 244,69 euro op. De Academie voor Sociale Studies zamelde 5.800 euro in met een sfeervol zeven-gangen-diner bij kaarslicht en een bloedstollende Empowerment pubquiz in de Marie KamphuisBorg. Vluchtelingstudenten van het Grotiusprogramma deden een duit in het zakje met een minisymposium en een zelfgemaakt buffet en haalden daarmee 660 euro op. De Duck Day badeendjesrace van het Instituut voor Marketing Management en de International Business School in de Duisenbergvijver op de Zernike Campus bracht 3817,40 euro in het laatje. Eerstejaars van het Instituut voor Bedrijfskunde haalden met hun Onmogelijke Opdrachten 20.000 euro op. In het totaal organiseerden medewerkers, studenten, alumni en bedrijven zo’n 50 verschillende acties voor IMC Weekendschool, Stichting Leergeld en Unify4Uganda.
 
Door: Redactie Nationale Onderwijsgids