Op vrijdag 4 oktober komen meer dan 1.000 ondernemende jongeren naar Rotterdam Ahoy voor het jaarlijkse Start-up Festival van stichting Jong Ondernemen. Het festival is het startschot voor een nieuw ondernemersjaar. Alle festivalbezoekers volgen dit schooljaar een ondernemerschaps-programma van Jong Ondernemen: Junior Company voor middelbare scholen en Student Company voor het mbo en hbo. Tijdens deze programma’s richten de jongeren in groepsverband een eigen bedrijf op en runnen dat een heel schooljaar. Ze bedenken onder meer een eigen product of dienst en gaan dit ook daadwerkelijk verkopen. Dit meldt Jong Ondernemen.
NOG
4 oktober: Start-up Festival met ruim 1.000 ondernemende jongeren
-Het festival bestaat uit een plenair programma geleid door Ingrid Jansen en een groot aantal workshops gegeven door onder meer AT&T, Coca-Cola Nederland, De Ondernemer, CCV Shop, LiveWall en RVO. Daarnaast zijn er kraampjes van jonge ondernemers, een photobooth en een shakefiets. Tijdens het Start-up Festival krijgen de jongeren allerlei tips en inspiratie op het gebied van influencermarketing, mindset & effectuation, websitedevelopment, data security, branding en digitale innovatie.
Het thema van het Start-up Festival is dit jaar 'Lekker groen doen'. Jong Ondernemen vindt het belangrijk om jongeren te inspireren en motiveren om tijdens het ondernemerschapsprogramma Junior Company of Student Company aan de slag te gaan met duurzaamheid en innovatie. De stichting ziet sinds een aantal jaren een mooie ontwikkeling. Steeds meer jongeren bedenken en produceren duurzame en innovatieve producten of diensten, zoals geschenkartikelen gemaakt van groeipapier, een biologische afbreekbare wikkel voor een sesamreep of een innovatieve schaatsbeschermer.
Door: Nationale Onderwijsgids