Online platform matcht vraag en aanbod voor kinderopvang tijdens coronacrisis

HelpMatch.nl is een nieuw gratis online platform die mensen met cruciale beroepen helpt bij het regelen van betrouwbare en kosteloze een-op-een kinderopvang tijdens de coronacrisis. Het platform zoekt naar een match tussen hulpvraag en beschikbaarheid in de buurt. Daarna maken de betrokkenen zelf onderling de benodigde afspraken. Dit meldt HelpMatch.

HelpMatch.nl is ontwikkeld omdat er door de coronacrisis een groot probleem is in de opvang van kleine kinderen en scholieren. HelpMatch-initiatiefnemer Igor Pont van marketingbureau Pontificaal: “HelpMatch wil werkende ouders en mensen die tijd hebben om op te passen op een veilige manier bij elkaar brengen voor betrouwbare kinderopvang tijdens de coronacrisis. Ik herken zelf het probleem en bied graag een oplossing.”
 

Veilige en betrouwbare identificatie met iDIN

Ouders of verzorgers moeten er zeker van zijn dat de opvang veilig en betrouwbaar is. Daarom moet iedereen die meedoet zich eerst identificeren via iDIN. Dat systeem is ontwikkeld door de banken en werkt op dezelfde manier als het bekende iDEAL. Persoonsgegevens worden gecontroleerd met gegevens die al zijn gecontroleerd door de bank. Betaalgegevens blijven ontoegankelijk en de bank-inlog blijft geheim. Gebruikers geven bij HelpMatch zelf aan of zij hun naam en adres met een match willen delen.
 
HelpMatch is een belangeloos initiatief van een aantal gedreven zelfstandige vakmensen. Zo willen zij een oplossing bieden voor heel praktische problemen die het coronavirus veroorzaakt. 
 
Door: Nationale Onderwijsgids