10 februari 2020 om 15:52
< 1 min lezen

Constructieve betrokkenheid tijdens het Denk Anders Debat

Een hoge mate van betrokkenheid op het podium en in de zaal tijdens het Denk Anders Debat leidde tot een lange lijst aanbevelingen en adviezen. Op 6 februari werd in Amsterdam het tweede Denk Anders Debat georganiseerd voor en door jongeren met een beperking. Samen met politici, beleidsmakers en werkgevers werd gekeken hoe de drempels die de jongeren ervaren richting een zelfstandig leven, weggenomen kunnen worden. Dit meldt Ieder(in).

Tijdens het debat werden er op het podium casussen besproken van jongvolwassenen met een beperking. De jongeren deelden hun persoonlijke ervaringen op het gebied van school, stage en (vrijwilligers)werk. Het waren verhalen over vooroordelen, (on)zichtbaarheid, struikelblokken, maar ook over incasserings- en doorzettingsvermogen.
 
De jongeren, professionals en de aanwezigen in de zaal gingen vervolgens met elkaar in gesprek. Dit alles leidde aan het eind van de avond tot een lange lijst van constructieve aanbevelingen voor beleidsmakers, scholen, werkgevers en de jongeren zelf.
 
Aanbevelingen, statements en reacties achteraf zijn hier te lezen.
 
Door: Nationale Onderwijsgids
 

Relevante artikelen

Alles van speciaal onderwijs
    • Speciaal Onderwijs

    ECIO publiceert De Staat van Inclusief Onderwijs 2025

    Vandaag om 13:34
    • Speciaal Onderwijs

    Limburgse kinderen vaker ongeoorloofd op vakantie onder schooltijd dan vijf jaar geleden

    12 december 2025 om 15:57

Aankomende evenementen

07 Jan
Informatieavond (ouders) Van Lodenstein College
  • Gelderland
08 Jan
Open dag voor de leerlingen (komst met de basisscholen) Van Lodenstein College
  • Gelderland
09 Jan
Open avond en open dag Katholieke Scholengroep Etten-Leur
  • Noord-Brabant