Normal_9279

HOOFDDORP - "Ongekend", noemt directeur Hugo de Koning de groei van StudentenWerk. Tegen de stroom van de recessie in weet het uitzendbureau eind 2011 een totale omzet van 60 miljoen te maken. Ten opzichte van 2010 is dat een groei van liefst 39 procent.

Omzet groeit door grote contracten
De behaalde groei is vooral te danken aan de grote contracten die StudentenWerk het afgelopen jaar heeft gesloten. Met name klanten als KPN, ING, Bijenkorf, NS en Cendris hebben hieraan bijgedragen. Directeur Hugo de Koning noemt de behaalde groei van afgelopen jaar een record. "Onze doelstelling was eigenlijk 30 procent groei. Dat dit 39 procent is geworden is echt ongekend."

Aantal uitzenduren gestegen met 32 procent
Met het sluiten van de grote contracten is ook het aantal uitzenduren flink gegroeid. In 2011 heeft StudentenWerk ruim 3,1 miljoen uitzenduren ingevuld, een stijging van 32 procent ten opzichte van een jaar geleden. In 2010 bedroeg het aantal uitzenduren ruim 2,2 miljoen.

Prognose 2012
De belangrijkste doelstelling van StudentenWerk in 2012 is de groei van 40 procent vast te houden. Om de marge weer omhoog te halen wordt de focus niet alleen op de grote contracten gelegd, maar ook op het MKB. StudentenWerk heeft hiernaast uitbreidingsplannen met zes nieuwe vestigingen waaronder Amsterdam Oost, Nijmegen en Deventer. Hiermee komt het totaal aantal vestigingen in 2012 op 28.

Groei in het buitenland
Het internationale label StudentJob maakte eveneens een groeispurt door. Het aantal inschrijvingen op de vacatures sites van Duitsland, Belgie, Frankrijk, Spanje, Engeland en Oostenrijk is in totaal gestegen met 134 procent. Grootste stijger was met stip Engeland, met een groei van 550 procent. StudentJob USA ging onlangs live en heeft net de eerste inschrijvingen binnen.

© Nationale Onderwijsgids