Normal_promotional-products-g9487be16e_1280

Achter elk succesvol bedrijf zit een hecht en vooral betrokken team. Door teambuilding en werknemersbetrokkenheid te stimuleren, ontwikkel je een positieve werkomgeving en stimuleer je de productiviteit van je werknemers. Er zijn verschillende manieren om dit te bereiken. Eén van die manieren is het inzetten van relatiegeschenken om je waardering te tonen en een gevoel van betrokkenheid te creëren. In deze blog bespreken we hoe relatiegeschenken kunnen bijdragen aan een hecht team en werknemersbetrokkenheid.

Het belang van gepersonaliseerde cadeaus

Door een gepersonaliseerd relatiegeschenk cadeau te geven aan je werknemers, toon je een blijk van waardering en voelen zij zich gezien. Het hoeft niet eens te gaan om erg grote cadeaus. Het kunnen ook kleine en praktische relatiegeschenken zijn. Denk bijvoorbeeld aan notitieboekjes bedrukken. Deze notitieboekjes zullen ongetwijfeld van pas komen, vooral bij een kantoorbaan. Geef er een gepersonaliseerde pen bij, en je hebt een leuk kleinigheidje om te laten zien dat je je werknemers waardeert. 

Het belang van teamidentiteit

Er spelen meerdere factoren een rol binnen een sterk team. Zo is het natuurlijk belangrijk dat werknemers zich betrokken voelen bij het bedrijf en weten waar en voor wie ze nou precies werken. Dit zorgt voor een gevoel van identiteit en saamhorigheid. Naast persoonlijke aandacht, kunnen relatiegeschenken ook bijdragen bij dit gevoel van betrokkenheid. Laat katoenen tassen bedrukken met je bedrijfslogo en deel deze uit wanneer er een teamuitje gepland staat. Door deze tassen te gebruiken tijdens dit teamuitje, straalt je bedrijf ook saamhorigheid uit naar andere mensen. Als je weet dat medewerkers zich betrokken voelen bij je bedrijf, zullen ze deze tas met trots dragen, zowel op als buiten werk. 

Het belang van samenwerking

Is er sprake van teams binnen jouw bedrijf? Dan is het een leuk idee om ze een gepersonaliseerde mok te geven. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een mok met de naam en foto van een werknemer met daarbij ‘team social media’, of een ander team dat zich binnen jouw bedrijf vormt. Bovendien is dit ook een handig geheugensteuntje voor werknemers binnen een groot bedrijf. Op deze manier kunnen ze elkaar makkelijker aanspreken, het functioneert eigenlijk als een soort naamkaartje, en kunnen ze met elkaar brainstormen. Of misschien leren ze elkaar, door middel van deze mok als gespreksstarter, op een hele andere manier kennen. Bovendien geeft dit weer een gevoel van betrokkenheid bij het bedrijf en het eigen team. Of geef juist iets cadeau wanneer er sprake was van een succesvolle samenwerking. Op deze manier stimuleer je je werknemers om samen te werken en samen tot goede nieuwe ideeën te komen en ontwikkel je langzamerhand een hecht team.