We willen allemaal gezien worden in het leven, zowel privé als zakelijk. Want ook online gaat het steeds meer om zichtbaarheid. Er zijn zoveel mooie websites, talrijke aantrekkelijke webshops en elk bedrijf heeft leuke aanbiedingen. Dus moet je er bijvoorbeeld proberen uit te springen met goeie teksten. En niet zomaar goeie teksten, maar een aaneenrijging van woorden die lezers naar jouw website leiden. Om niet te zeggen lokken. Een hele fijne methode daarvoor is linkbuilding. Publisher Place is een voorbeeld van een bedrijf dat jou daar heel goed bij kan ondersteunen.
Sterke woorden
Je zou kunnen denken: maar iedereen kan toch schrijven? Dat is voor bijna 100% waar. Maar linkbuilding is niet zomaar schrijven. Het doel is mensen nieuwsgierig maken, naar je website lokken inderdaad. Gewoon op een nette manier uiteraard: geen gemene foefjes. Feit is dat jouw potentiële klant altijd keuze heeft. Er is zoveel aanbod: kies daar maar eens uit. Jij moet dus zorgen dat je er uitspringt. Zodat de lezer jouw website of webshop zeker bezoekt. Goede linkbuilding is echt een vak apart: niet aan beginnen als je er nooit eerder mee hebt gewerkt.
Kies mij
We kennen het allemaal van de basisschool of de sportclub. Er wordt een spel gedaan of het sporten gaat beginnen. Er moeten teams worden gevormd en er moet worden gekozen. Je hoopt snel gekozen te worden, maar in ieder geval niet als laatste. Als jij iets op de markt hebt gezet, is dat gevoel nog iets sterker. Je wil als eerste worden bekeken. Want als een klant eenmaal op jouw website is, dan neemt de kans toe dat hij ook gaat bestellen. Bijvoorbeeld een bedrijf als Publisher Place begrijpt heel goed hoe dat proces werkt.
Eerst analyseren
Maar eerst moet er worden geanalyseerd. Waar heeft jouw website behoefte aan? Wat is precies het doel en hoe kan je daar het beste komen? Misschien is jouw website in principe al goed en hoeft er alleen hier en daar wat aangepast of aangescherpt te worden. Moeten er echt flinke verbeteringen worden doorgevoerd, dan betekent dat dus dat jouw producten of diensten nog niet goed gevonden kunnen worden. Maar de medewerkers van Publisher Place weten vervolgens wel exact wat er moet gebeuren om jouw bedrijf hoger in de ranking te krijgen. Als jouw website eenmaal beter en sneller wordt gevonden, zal je de gevolgen daarvan heel snel ondervinden, in positieve zin uiteraard.