Dinsdag 1 maart kwam hij ‘met de auto' naar school. Dat wil zeggen: hij nam de imposante GINAF-truck mee, om aan zijn medestudenten en docenten te laten zien wat zijn bijdrage is geweest aan de aanpassing en inrichting van het gevaarte. Harmen werkte hieraan tijdens stages en ontwikkelde ook een systeem om de serviceactiviteiten tijdens de barre rally te registreren en de voorraden te beheren.
Bijverdienste
Harmen zit in het laatste studiejaar van zijn opleiding Werktuigbouwkunde. Hij werkt al enkele jaren bij GINAF als bijverdienste. In de loop van zijn 1e studiejaar vroeg hij zijn studieloopbaanbegeleider, Jeroen van Elburg, of hij enkele weken school mocht verzuimen, omdat hij was geselecteerd als monteur van het GINAF-team.
Jeroen van Elburg: ‘Ik heb dat toen aangemoedigd. Na het 1e jaar bleek Harmen veel meer in zijn mars te hebben dan alleen monteren.'
Win-winsituaties
Na een paar gesprekken kwamen Harmen van Dijk en Jeroen van Elburg erachter dat er veel relatie bestond tussen zijn opleiding en zijn werkzaamheden voor GINAF.
Van Elburg: 'Het jaar daarop liep Harmen bij GINAF een stage. Hij heeft toen de logistiek van de servicetruck geoptimaliseerd en samen met een studievriend een softwareprogramma gemaakt om de serviceactiviteiten tijdens de rally te registreren. Hij gebruikte zijn GINAF-activiteiten als casus bij de beroepstaak ‘Onderhouden van werktuigbouwkundige systemen'. Zo zijn er win-winsituaties ontstaan tussen GINAF, Harmen en de HAN.
Het leuke is dat Harmen helemaal uit eigen beweging en met een klein beetje support van onze kant, geweldige zaken heeft weten te realiseren en enorm is gegroeid in zijn competenties.'