Normal_9529

UTRECHT - Studenten van de afstudeerrichting Creative Industries van de Hogeschool Utrecht hebben de Museumbattle 2012 gewonnen. De crossmediale campagne die zij hadden bedacht voor de tentoonstelling Made in Utrecht, van het Museum Catharijneconvent, werd als beste beoordeeld door de jury.

Het winnende team ontving lof voor het goed bedachte en slim uitgewerkte concept. De campagne moet bezoekers warm maken voor de tentoonstelling Made in Utrecht. Marketingmanager van Museum Catharijneconvent Douwe Wigersma was onder de indruk van het resultaat. "16 studenten hebben afgelopen week hard gewerkt aan onze opdracht. Ik was blij verrast met het resultaat en ben er trots op dat ze dit resultaat in een week tijd hebben weten neer te zetten."

Afgelopen week vond de MuseumBattle plaats. In 5 werkdagen ontwikkelden 80 studenten crossmediaconcepten voor 5 musea: het Bonnefantenmuseum Maastricht, Museum Speelklok, Armando Museum, Museum Catharijneconvent en Amsterdam Museum. Uiteindelijk mochten Hidde van der Meulen, Helmig Jan Kragt, Sjoerd Alkema en Bas Brocken de felbegeerde MuseumBattle bokaal mee naar huis nemen.

© Nationale Onderwijsgids