Vanaf deze maand kunnen studenten van de Hotelschool The Hague al tijdens de lessen feedback geven op het college. De Hotelschool introduceert hiervoor een speciale feedbackapp om de studenttevredenheid over het geboden onderwijs te meten en de kwaliteit van het onderwijs te vergroten.
NOG
Hotelschool The Hague geeft studenten app voor feedback op leskwaliteit
-Via de app vullen de studenten tijdens of na het college per vak een klein aantal vragen in. Na een blok van drie maanden worden de resultaten in de app getoond en deze worden ook gelijk aan de studenten gecommuniceerd.
Voor Hotelschool The Hague is de kwaliteit van het gegeven onderwijs van essentieel belang en de school wil de studenten ook de hoogst mogelijke kwaliteit leveren. Dankzij de feedback app krijgen de docenten een real-time analyse van alle feedback, zodat ze op basis hiervan snel beslissingen kunnen maken en gelijk de lessen kunnen bijsturen waar nodig.
Roeland Kers, docent Operations Management: “We zijn constant bezig met innovatie van onze manier van lesgeven, het verwerken van trends in het lesmateriaal en het gebruiken van nieuwe technologieën. Dankzij deze app heb ik inzicht op welke manier onze studenten informatie willen ontvangen. Ik ben er van overtuigd dat dit leidt tot betere resultaten van onze studenten en hun tevredenheid over de opleiding in het algemeen.”
© Nationale Onderwijsgids