Normal_islam__hoofddoek

Toeristen uit het Midden-Oosten weten ons land steeds vaker te vinden. Zuyd Hogeschool speelt daar vanaf vandaag op in door in de opleiding Oriëntaalse Talen & Communicatie aandacht te besteden aan ‘islamic branding’. Dit meldt NOS.

Uit cijfers van Global Blue blijkt dat toeristen uit het Midden-Oosten steeds vaker naar Nederland komen en meer uitgeven. Bedrijven willen daarop inspelen en verwachten dat daardoor de omzet mogelijk zelfs gaat verdubbelen.
 

Islamic branding

De vraag vanuit het bedrijfsleven krijgt een antwoord vanuit het onderwijs. Zuyd Hogeschool heeft islamic branding opgenomen in het lesprogramma van de opleiding Oriëntaalse Talen & Communicatie. Studenten gaan voor de Bijenkorf onderzoeken hoe de winkel beter kan gaan inspelen op islamitische klanten, waaronder ook rijke toeristen uit het Midden-Oosten.
 
Deze kennis is voor andere bedrijven ook heel interessant. Volgens Janine Kipke, docent Arabisch aan de Hogeschool Zuyd, zou het dan ook “gewoon stom” zijn om deze ontwikkelingen als bedrijf te negeren.
 
Door: Nationale Onderwijsgids