Normal_9228

Meer dan 200 Communication & Multimedia Design-studenten van de Hogeschool Leeuwarden (NHL) hebben in tien weken tijd 40 educatieve games ontwikkeld voor sc Heerenveen. Drie daarvan komen daadwerkelijk op de website van de voetbalclub te staan. Deze winnende groepen krijgen komende vrijdag een vip-behandeling tijdens de wedstrijd en een meet & greet met de selectie van sc Heerenveen.

Op dinsdag 24 januari presenteerden de CMD-studenten hun (online) games voor sc Heerenveen. In november waren de studenten begonnen met hun eerstejaarsopdracht, die luidde: ontwikkel een educatieve game voor de nieuwe website van sc Heerenveen. Na een voorselectie door de opleiding presenteerden uiteindelijk acht groepen de games aan een delegatie van sc Heerenveen.

De game moest geschikt zijn voor de leden van de Junior Heroes. De studenten hadden zich verdiept in de geschiedenis van de club, een rondleiding door het stadion gekregen en verschillende enquêtes onder kinderen afgenomen. Manager communicatie & marketing Jelmar Helmhout: "De studenten hebben zich echt kunnen uitleven, en je kon zien dat ze er veel plezier aan beleefd hebben. Het resultaat mag er zijn. Het wordt een mooie aanvulling op de vernieuwde site."

'sc Heerenveen. The Adventure'

Uiteindelijk won ‘sc Heerenveen. The Adventure', een avonturengame met aandacht voor gezond eten en bewegen. Tweede werd ‘Junior Heroes Manager', een variant op de online soccermanager en als derde eindige ‘Veen Game', een spel met een historisch tintje. De verkozen games worden nu geschikt gemaakt voor de website van sc Heerenveen.

Door: Redactie Nationale Onderwijsgids