Voor het tiende jaar op rij scoort The New School – de top kleine hogeschool voor marketing, ondernemen, communicatie en creativiteit – bijzonder hoog in de Nationale Studenten Enquête. Directeur Kees Spijker: "De kracht van kleinschalig, intensief en praktijkgericht onderwijs met veel aandacht voor elke student is hiermee weer aangetoond." Dat meldt The New School Amsterdam.
Studenten van The New School beoordelen zowel de inhoud als de leeromgeving van hun opleiding gemiddeld met een cijfer ruim hoger dan een 4 op een schaal van 5. Ook raadt de grote meerderheid van de studenten anderen aan om aan The New School te gaan studeren. Deze score ligt ruim boven het landelijk gemiddelde. Spijker: "Een bijzonder resultaat waar we ontzettend trots op zijn."
Bijzonder kenmerk persoonlijke ontwikkeling
Al 10 jaar staat The New School als Topopleiding in de Keuzegids Hbo. Ook gaf de Nederlands-Vlaamse accreditatieorganisatie (NVAO) The New School een hoge waardering in haar laatste accreditatie en kende de opleiding zelfs het bijzonder kenmerk persoonlijke ontwikkeling toe.
Studenten met veel persoonlijke aandacht voorbereiden op de arbeidsmarkt
The New School (opgericht in 1987) in hartje Amsterdam biedt elk jaar ruimte aan maximaal 48 eerstejaarsstudenten. Naast marketing, ondernemen, en communicatie hecht The New School ook veel belang aan creativiteit en persoonlijke ontwikkeling. Directeur Kees Spijker: "Het kleinschalige karakter van de opleiding maakt dit mogelijk. We kunnen studenten met veel persoonlijke aandacht voorbereiden op de arbeidsmarkt." The New School werkt daarom samen met bevlogen docenten en begeleiders die ook werkzaam zijn in de praktijk. Hierdoor zijn studenten van The New School altijd op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen in hun vakgebied
Door: Nationale Onderwijsgids