Pauline Schellart, directeur van kinderopvangorganisatie Kober in Breda, heeft vandaag de Managementprijs Kinderopvang van dit jaar gewonnen. Hoewel Schellart pas een jaar als directeur-bestuurder actief is bij de Kober groep, laat zij een overduidelijke voetdruk achter. Schellart zet zich actief in voor de boodschap dat de kinderopvang een belangrijke sector is. Dit meldt Kinderopvangtotaal.
Schellart zoekt de publiciteit bewust op om haar boodschap uit te dragen. Dit doet zij voornamelijk via social media. Schellart: 'Ik besloot terug in de sector te gaan om een serieuze bijdrage te leveren aan het op de kaart zetten van de kinderopvang onder anderen door gebruik van sociale media. Wil de kinderopvang aantrekkelijk zijn en blijven voor onze klanten, dan zullen we de sociale digitale snelweg actief moeten betreden.'
Naast haar actieve inzet voor het belang van de kinderopvang, zet de directrice zich ook in voor een intensieve samenwerking tussen onderwijs en kinderopvang. De Toetsingscommissie van de Managementprijs Kinderopvang schrijft in haar oordeel dan ook: 'De samenwerking met het onderwijs is bij Kober inmiddels geen vraag meer, maar een gegeven.'
De Managementprijs Kinderopvang wordt sinds 2000 jaarlijks uitgereikt. De prijs is een initiatief van de Stichting Managementprijs Kinderopvang. JSO, de Brancheorganisatie Kinderopvang en Ed Buitenhek behoren onder meer tot deze stichting.
© Nationale Onderwijsgids