Vanaf deze week stappen honderden derdejaars havisten en vwo'ers op de fiets om kennis te maken met het echte bedrijfsleven. ChecktheBizz werd vanochtend afgetrapt in de Senaatszaal van de Rijksuniversiteit Groningen, waarna de scholieren op pad gingen om zich een beeld te vormen over welke (profiel)richting zij straks uit willen.
NOG
Groningse scholieren maken profielkeuze door bezoek aan bedrijfsleven
-ChecktheBizz is een initiatief van OTP Groningen en viert dit jaar haar eerste lustrum. Het project is zodanig opgezet dat de scholieren een eerste kennismaking hebben met de sector die overeenkomt met de profielkeuze van de scholieren. Zodoende worden de scholieren ofwel bevestigd in hun keuze voor het profiel of kunnen zij nog op tijd beslissen om te switchen.
Ruim 30 bedrijven stellen hun deuren open om scholieren een kijkje in de keuken te geven, waaronder ABN Amro, Bos Incasso, OBS De Karrepad, Nationale Media BV, NOVO, UMCG Lab en Waterschap Noorderzijlvest.
Zij ontvangen leerlingen van 8 middelbare scholen.
© Nationale Onderwijsgids