De Maltha groep

De huidige maatschappij met zijn leerlingen is constant aan het veranderen. En zo ook de manier hoe leerlingen uit het Voortgezet Onderwijs moeten én willen leren. Vaak als ze thuis komen of in de weekenden zijn ze druk bezig met gamen. Ouders zijn niet vaak blij met dit soort van “vrije tijdsbesteding”, maar hoe brengen we dit op een positiever ombuigen? 

Hoe maken we het leren leren nu aantrekkelijk voor leerlingen? Verplaats je in hun wereld en het antwoord ligt eigenlijk al klaar…via een game-achtige associatie, wat anders! Gamen is vaak zo slecht nog niet, mits dit verantwoord is. Dit heeft De Maltha groep met zijn nieuwe product “Study Vision Online” weten te bereiken. Namelijk leerlingen in een game-achtige wereld het leren leren bij te brengen. “Vaak genoeg zien we dat leerlingen nog niet weten hoe ze moeten leren en dat is jammer. Hierdoor worden hun maximale capaciteiten niet benut. Wij hebben nu een nieuw product op de markt speciaal ontwikkeld voor scholen uit het VO én voor alle leerlingen in het VO”,  aldus CEO van De Maltha groep, Willem Maltha. “Tevens hebben we voor de mentoren drie grote dashboards ontwikkeld waardoor ze de leerlingen nu nog effectiever kunnen begeleiden.

Het aanleren van studiemethodieken en studievaardigheden is een must wil je een leerling optimaal kunnen laten studeren. En wat is er nu aantrekkelijker voor een leerling om deze methodieken aangeboden te krijgen in zijn eigen belevingswereld, namelijk het gamen. Er zijn 4 werelden ontwikkeld, voor Brugklas, Klas 2 en 3, 2e fase en de eindexamen leerlingen. De Maltha groep heeft al ruim 30 jaar ervaring in onderwijs, kennisoverdracht en persoonlijke (studie)groei en weten dus als geen ander hoe ze zich moeten inleven in de leerling en zijn leeromgeving. De leerlingen die al werken met Study Vision Online zijn zeer positief. “Ik zit nu in 5 VWO en merk nu pas dat ik al 4 jaar verkeerd zit te leren. Ik heb nu handige tools gekregen en merk nu dat ik sneller klaar ben met leren omdat het leren nu efficiënter gaat. Nu ben ik optimaal bezig met het leren van mijn huiswerk. Het verbaasde mijn ouders dat ik dit nooit eerder heb gehad op school”, aldus Merijn. Gamen is dus altijd zo slecht nog niet, het helpt je soms bij goed gebruik verder in je toekomst.