Bestsellerauteur Bas Wouters heeft met zijn Online Influence Institute een wetenschappelijk onderbouwd programma gelanceerd om online resultaten te ‘boosten’. Het combineert bewezen gedragspsychologie met praktijkcases, praktische tools en de vaardigheden om dit alles in te zetten. Blue Dragon is de eerste Nederlandse agency die gecertificeerd is volgens de nieuwe methodiek. Dit meldt het Online Influence Instituut.
Het Online Influence-programma is gebaseerd op de kennis van onder meer Nobelprijswinnaar Daniel Kahneman, gedragswetenschapper BJ Fogg en Robert Cialdini, ’s werelds meest geciteerde wetenschapper op het gebied van invloed en overtuigen. Wouters en zijn collega’s hebben deze kennis vertaald naar een methodiek met 37 praktisch toepasbare principes.
Kennis, tools en vaardigheden
Naast de theorie is ook de opzet van het programma zelf wetenschappelijk onderbouwd. De deelnemers krijgen niet alleen de kennis, maar ook de tools en de vaardigheden die nodig zijn om gedragswetenschap succesvol en ethisch verantwoord online toe te passen. Dr. Robert Cialdini spreekt van “a must-study for everyone in the field of online persuasion.”
Gedragswetenschap
Het Online Influence-programma haakt in op de trend die bedrijven als Netflix, Google en Amazon hebben ingezet. Zij zien gedragswetenschap als een cruciale voorwaarde om succesvol te zijn in een tijd waarin aandacht voor je merk schaarser en schaarser wordt. Conversion Rate Optimization (CRO) is daarbij het sleutelbegrip.
Overtuigingskracht
Wouters: “Niet voor niets blijkt uit onderzoek van Markets Insider dat CRO-software een geweldige groeimarkt is. Daarnaast laat onderzoek door LinkedIn zien dat ‘overtuigingskracht’ in de Top 3 staat van meest gevraagde skills van de moderne professional. En het mooie is dat je hiervoor helemaal geen grote budgetten nodig hebt. Iederéén kan gedragswetenschap inzetten, zeker als je daar een bewezen methodiek voor hebt. Het is onze missie om marketingprofessionals daarbij te helpen. We waren al van start gegaan in Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland, en nu dus ook in Nederland.”
Blue Dragon
Het Online Influence-programma is bedoeld voor iedereen die op een ethisch verantwoorde manier meer online succes wil, of dat nou meer leads en sales is of meer app-downloads en customer reviews. Blue Dragon is de eerste Nederlandse agency die de methodiek van het Online Influence Institute heeft omarmd. Het bureau uit ‘s-Hertogenbosch telt al vier gecertificeerde Coaches.
Managing partner Pepijn Keukelaar: “Een wetenschappelijk onderbouwde én praktisch toepasbare methodiek: hier was iedereen in het online vak naar op zoek. Neem van mij aan: over enkele jaren vragen we ons allemaal af hoe we ooit zonder deze kennis hebben kunnen werken.”
Door: Nationale Onderwijsgids