Logo_logo__stichting_bkk

Alle auteurs die mee gaan schrijven aan het Pedagogisch curriculum voor de kinderopvang zijn bekend. Zij gaan elk een hoofdstuk of subhoofdstuk schrijven gebaseerd op de vier ontwikkeldoelen die in de Wet kinderopvang staan. Dit melden Stichting Bureau Kwaliteit Kinderopvang (BKK) en Kinderopvangtotaal.

21 auteurs, onder leiding van bijzonder hoogleraar kinderopvang Ruben Fukkink, nemen een deel van het Pedagogisch curriculum voor hun rekening. Dit doen zij in de vorm van het schrijven van hoofdstukken of subhoofdstukken op basis van de vier ontwikkeldoelen die in de Wet kinderopvang staan: het bieden van emotionele en fysieke veiligheid, gelegenheid bieden tot het ontwikkelen van persoonlijke competenties, gelegenheid bieden tot het ontwikkelen van sociale competenties en tot slot overdracht van normen en waarden. 
 
Het Pedagogisch curriculum wordt een aanvulling op de Pedagogische kaders voor de kinderopvang en de vier pedagogische doelen van Marianne Riksen-Walraven. Het laat zien hoe kinderopvangprofessionals de pedagogische opdrachten uit de Wet Kinderopvang in de praktijk uitvoeren. Het pedagogisch curriculum zou in het voorjaar van 2017 klaar moeten zijn.
 
Door: Redactie Nationale Onderwijsgids