De Kinderpostzegelactie heeft dit jaar bijna 600.000 miljoen euro meer opgebracht dan vorig jaar. Met een opbrengst van 9.608.090 euro krijgt een steeds grotere groep kinderen die door eenzaamheid, armoede of problemen thuis niet kan meedoen, een steuntje in de rug. Dat meldt Kinderpostzegels.
Ieder jaar gaan duizenden kinderen van basisscholen verspreid over het land langs de deuren om kinderpostzegels of andere leuke producten te verkopen. Dit doen zij voor kinderen die dat het hardst nodig hebben. De kinderpostzegels waren ook dit jaar het populairste product. De organisatie kreeg 918.79 bestellingen binnen. Directeur Sofie Vriends van Kinderpostzegels is trots op alle kinderen en scholen die hebben meegedaan aan de actie. “Ook het enthousiasme van het Nederlandse publiek en onze donateurs is hartverwarmend. Met een prachtig eindresultaat als gevolg.”
Schoolspullen of een ontbijt
De opbrengst is voor kinderen die niet kunnen meedoen door armoede of problemen thuis. Kinderpostzegels kan hen helpen met bijvoorbeeld schoolspullen of een ontbijt. Ook krijgen diverse projecten geld om kinderen weerbaarder te maken en hen te laten voelen dat ze niet alleen zijn. Kinderen kunnen zich zo weer positief ontwikkelen en kansen krijgen die zij verdienen.
Door: Nationale Onderwijsgids