Uitgeverij Malmberg start in samenwerking met het Knewton systeem een pilot van drie maanden op het gebied van adaptief leren. Het Carmel College Salland in Raalte is één van de twintig middelbare scholen in Nederland die hieraan meedoen. Tijdens de pilot onderzoeken studenten van de Universiteit van Utrecht de werking van adaptieve technologie en de rol van de docent hierin. Dit meldt de Stentor.
Het kennisniveau van de individuele leerlingen wordt gemeten tijdens een algemene test. Daarna houdt het Knewton systeem bij hoe de leerling zich ontwikkelt en krijgt de leerling de best passende leerstof aangeboden. De docent heeft continu overzicht en inzicht in de ontwikkeling van de leerling. Docenten van de klassen één en twee gaan werken met Score! Door middel van deze lesmethode in Engelse grammatica kunnen leerlingen adaptief leren.
Score! houdt rekening met leerlingkenmerken als niveau en leerstijl. “Een betere beheersing van de grammatica kan het taalniveau van de leerling verhogen. Daarbij vinden docenten het vaak lastig om te differentiëren in grammaticaonderwijs en spreekt klassikale uitleg de leerling vaak niet aan, waardoor de opgedane kennis weer snel wegzakt. Met het aanpassingsvermogen van Score! kunnen docenten niet alleen sneller inzichtelijk krijgen wat het daadwerkelijke niveau van de individuele leerling is, ook biedt Score! de lesmethode de docent de mogelijkheid om te differentiëren op leerstijl van de leerling”, aldus Malmberg.
© Nationale Onderwijsgids