BNN-VARA en NHTV Breda zijn toegetreden als strategisch partner van Hilversum Media Campus. Samen maken zij zich sterk voor een leven lang leren in de mediasector. Hilversum Media Campus heeft de ambitie om opleidingen en bedrijfsleven dichterbij elkaar te brengen om zo samen de Nederlandse media-industrie blijvend te versterken. Dat meldt NHTV Breda.
Hilversum Media Campus is een initiatief van bedrijven, opleidingen en overheden. Gemeente Hilversum, Beeld en Geluid, iMMovator, RTL Nederland, United, ROC van Amsterdam, HKU en Media Park vormen samen de stuurgroep. Naast deze partners van het eerste uur, die bekend maakten zich weer voor een jaar aan Hilversum Media Campus te verbinden, treden ook BNN-VARA en NHTV Breda toe tot de strategische partners van HMC. HMC verwacht haar partnernetwerk dit jaar verder uit te breiden.
De media-industrie kent een grote dynamiek en daardoor stellen bedrijven steeds meer eisen aan hun werknemers. De ambitie van Hilversum Media Campus is om opleidingen en bedrijfsleven beter met elkaar te verbinden en een platform te creëren voor een leven lang leren in de media. HMC kijkt hoe het opleidingsaanbod passend en actueel blijft, biedt een springplank voor studenten en professionals om zich te blijven ontwikkelen en organiseert innovatieprojecten waarbinnen verschillende partijen samenwerken en hun kennis kunnen blijven ontwikkelen rondom bijvoorbeeld de allernieuwste technologieën.
Marc Adriani, zakelijk directeur BNN-VARA: “Onze jarenlange focus op talent sluit goed aan bij de ambitie van Hilversum Media Campus. De recente Talent Day van de BNN-VARA Academy is daar weer een voorbeeld van. Het is dus logisch dat we met HMC samenwerken om jonge professionals een springplak te bieden voor een succesvolle carrière in de media-industrie of om professionals die al wel werkzaam zijn in de industrie via masterclasses bij te praten over nieuwe ontwikkelingen.”
Daphne Heeroma, academiedirecteur van de Academy for Digital Entertainment: “Door actief in Hilversum Media Campus te opereren kan NHTV snel inspringen op de behoeftes van de media-industrie en die door vertalen naar passend onderwijsaanbod. Daarmee verstevigen we de relatie met de industrie en bieden we onze reguliere studenten en executive masterstudenten een aantrekkelijk toekomstperspectief.”
Door: Redactie Nationale Onderwijsgids