Normal_samenwerkinghohbidfood2

Horecagroothandel Bidfood en het ROC van Amsterdam - ROC van Flevoland hebben een samenwerkingsovereenkomst getekend in het kader van House of Hospitality. Bidfood gaat de komende twee jaar zowel personele als materiële inzet leveren aan de ontwikkeling van House of Hospitality-activiteiten. Dit meldt ROC van Amsterdam.

House of Hospitality heeft als voornaamste doel meer en beter geschoold hospitality-personeel op te leiden voor de metropoolregio Amsterdam. De regio heeft de komende jaren zo’n 16.000 vacatures in de brede hospitalitysector. Met de inzet van deze nieuwe hospitality-medewerkers moet de regio de meest gastvrije regio van Europa worden.

Inspiratie

Bidfood wil actief bijdragen aan alle drie pijlers onder het publiek-private samenwerkingsverband. Met name in de Foodyard aan de Jan van Galenstraat, het inspiratiecentrum voor horeca- en foodprofessionals, zullen sessies worden georganiseerd voor docenten, praktijkopleiders en mbo-studenten horeca en facilitair van het ROC van Amsterdam.

Challenges

Daarnaast wil Bidfood betrokken zijn bij de challenges en businessvraagstukken die binnen House of Hospitality Lab worden uitgeschreven voor hospitality-studenten in het vmbo, mbo en hbo. Zij werken hierin samen aan creatieve en innovatieve oplossingen.

Enthousiast maken

Tot slot wil Bidfood zich profileren als ambassadeur van dit initiatief en betrokken zijn bij de marketingactiviteiten, de merkontwikkeling en de verduurzaming van de samenwerking binnen House of Hospitality. "Wij kunnen niet vroeg genoeg beginnen om jonge mensen enthousiast te maken voor het horecavak", zei managing director van Bidfood Dick Slootweg. "Wij zijn trots dat wij dit samen met het ROC van Amsterdam en het ROC van Flevoland kunnen doen. Aansluiten bij House of Hospitality is een pragmatische manier om jonge mensen in de praktijk het belang en de mogelijkheden van gastvrijheid in te laten zien."   

Door: Redactie Nationale Onderwijsgids