Vandaag, woensdag 14 april, werd het HYPE lab Laak feestelijk gelanceerd. HYPE lab Laak is een project waarbij hbo-studenten van TMO Fashion Business School en mbo-studenten van ROC Mondriaan Den Haag zoveel mogelijk retailers in het Laakkwartier helpen met digitalisering en meer online zichtbaarheid van hun winkels en het Laakse winkelgebied. Dit meldt TMO Fashion Business School.
Met steun van de gemeente Den Haag, de Metropoolregio Rotterdam Den Haag en het Haags Retailpunt is ook de ‘Shoppin Laak’ app ontwikkeld. Dit is een app, gekoppeld aan een online platform, waarin alle deelnemende winkels een eigen winkelpagina krijgen. Hiermee kunnen consumenten met hun favoriete winkels communiceren, punten sparen maar ook online shoppen door middel van Click & Collect. 25 winkels uit Laak doen mee aan HYPE lab. De Shoppin Laakapp is gratis te downloaden in de App Store en in de Google Play Store.
Futureproof ondernemen
HYPE lab is een onderdeel van Future Proof Retail; zij doen landelijk onderzoek naar hoe de retailer en haar medewerkers toekomstbestendig zijn en blijven. Vanaf de lancering van de Shopping Laakapp en het platform op 14 zijn de studenten een aantal dagen per week in Laak om de retailers te ondersteunen met digitaliseren en hun bedrijf futureproof te maken. Ook wordt er extra ingezet op marketing met social media, flyers, banners, persberichten, rondleidingen maar ook met interactieve content in de Shoppin Laakapp, zodat consumenten worden geactiveerd om de winkels in Laak vaker te bezoeken.
Door: Nationale Onderwijsgids