Graviant is al ruim 35 jaar gespecialiseerd in het ontwikkelen en uitgeven van leermiddelen voor basis- en voortgezet onderwijs. De visie 'We never miss a teachable moment' van Graviant is dat leren mogelijk wordt vanuit de gedachte van de leerling zelf. Deze visie is zichtbaar in alle leermiddelen van Graviant.
NOG
Graviant Learning lanceert STERK Engels, Blended Learning op de NOT
-STERK Engels is een nieuwe gedifferentieerde leermethode voor Engels taalonderwijs waarbij leerlingen individueel, op eigen niveau, begeleid kunnen worden en toch profiteren van groepsdynamiek. De methode is gebaseerd op de ERK leerniveaus en maakt gebruik van de SLO-kerndoelen voor de onderbouw en de eindtermen bovenbouw.
Het unieke van STERK Engels is dat de methode gebruik maakt van het sociale aspect van taal en taalonderwijs bij het klassikaal werken met het werkboek, waarna de leerlingen op individuele wijze verder kunnen met de innovatieve softwareprogramma’s en hier meer gepersonaliseerd, op het eigen passende niveau, kunnen leren. Beide softwareprogramma’s starten met een diagnostische toets waarbij het niveau van de leerling in kaart wordt gebracht. Op basis van de resultaten krijgen de leerlingen toegang tot de verschillende onderdelen en niveaus van de softwareprogramma’s.
De eerste pijler van STERK Engels is Reading Assistent. Reading Assistent maakt gebruik van unieke spraakherkenning technologie met een online tutor. Leerlingen worden ondersteund en krijgen mondeling feedback terwijl ze hardop lezen. Hierdoor wordt de woordenschat van de leerling sneller opgebouwd en wordt de leesvlotheid snel verbeterd.
De tweede pijler is Fast Forward, een programma dat wetenschappelijke erkenning heeft gekregen van Harvard University, Stanford University, Rutgers en MIT. Fast Forward bestaat uit verschillende ‘games’ waar leerlingen toegang tot krijgen op basis van de resultaten van de diagnostische toets. De educatieve games leggen steeds nieuwe uitdagingen in de Engelse taal voor. De games verruimen het concentratievermogen, versnellen de informatieverwerking en verhogen het taalbegrip.
Vanuit het oogpunt van differentiatie en passend onderwijs zijn de games een goede wijze om aan alle leerlingen steeds op een speelse manier nieuwe uitdagingen te kunnen bieden. Het programma kan ook voor Remedial Teaching worden ingezet en biedt ook voldoende extra verdieping voor leerlingen die dit nodig hebben. Fast Forward maakt gebruik van het principe van gamificatie, het gebruiken van spelprincipes en speeltechnieken, voor het aanleren van onder andere Engelse grammatica.
Tijdens het seminar op 24 januari 2019 zal speciaal vanuit de U.S.A. neurowetenschapper Martha S. Burns, Ph.D van Scientific Learning Corporation spreken over het belang van het toepassen van de wetenschap van het leren. Ze richt zich op de vroege kindertijd, het basis- en middelbaar onderwijs en op het begrijpen van het adolescente brein. Martha S. Burns zal de wetenschappelijke achtergronden, waarop de software Reading Assistent en Fast Forward gestoeld zijn, toelichten en de koppeling maken met de methodesoftware zelf. Zij spreekt tussen 14.30 en 15.15 en is verder de gehele dag aanwezig op de stand van Graviant Learning (B075).
(Dit is een advertorial)