Wat zijn de effecten van de strengere eindexameneisen voor leerlingen met dyslexie of dyscalculie? Scholen maken zich hier ernstige zorgen over, zo meldt de VO-raad. Om de effecten in kaart te brengen is het nodig om te weten hoeveel leerlingen daadwerkelijk ondersteuning krijgen tijdens de centrale examens. En ook of deze hulpmiddelen toereikend zijn en wat de resultaten van deze leerlingen zijn op het centraal examen.


Om hier zicht op te krijgen, voert een onafhankelijk onderzoeks­bureau, het PON, op dit moment een quick scan uit. Voor een goed beeld van de situatie is het belangrijk dat zoveel mogelijk scholen informatie geven. De VO-raad vraagt uw medewerking aan het onderzoek. De resultaten van het onderzoek worden nog dit najaar verwacht en worden onder andere bekend gemaakt via VO-actueel.

Foute inloggegevens in brief
Alle vestigingen van scholen voor vmbo, havo en vwo hebben een schriftelijke uitnodiging ontvangen om deel te nemen aan een internetenquête. In de brief is echter een fout geslopen wat betreft de inloggegevens. Hierover is inmiddels een aanvullende mail, met de juiste gegevens, aan de scholen verstuurd. De termijn om de vragenlijst in te vullen is bovendien verlengd, u heeft nog tot dinsdag 12 oktober de tijd om de vragenlijst in te vullen.

Vragen?
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de projectleider van het PON: Linda Sontag, via de mail (l.sontag@hetpon.nl) of telefonisch (013) 535 15 35.