Eind juli sloot Prof. Dr. M. Mills van de Rijksuniversiteit Groningen (RUG) zich bij een onderzoeksnetwerk aan, dat onderzoek doet op basis van anonieme gegevens van de online-matchmaker Affinitas GmbH (eDarling).
Naast de psychologisch-wetenschappelijke benadering van Dr. Jochen Gebauer (Humboldt Universiteit, Berlijn), worden de gegevens met deze samenwerking ook vanuit sociologisch opzicht geanalyseerd.
Het onderzoeksteam heeft veel interessante vraagstellingen rond het thema 'Online dating in internationaal perspectief' opgesteld. Zo wordt bekeken waarin off- en online daters van elkaar verschillen en hoe de culturele achtergrond invloed heeft op verwachtingen en waarde in relaties. Op basis van eDarling's gegevens worden dergelijke kwesties onderzocht.
Meer informatie omtrent reeds afgesloten onderzoeken is beschikbaar op www.edarling.org. Het doel van de samenwerking is om intermenselijke relaties beter te begrijpen. eDarling beoogt hiermee haar kennis over de compatibiliteit van mensen op basis van hun persoonlijkheid te verbreden.
'Wij zijn erg blij met de uitbreiding van onze ondersteuning aan de wetenschap en willen hiermee ook onze matching-methode en naam verder versterken', aldus Peter Gamelkoorn van eDarling (verantwoordelijk voor de Nederlandse- en Belgische markt).
Bron: Nieuwsbank