GRONINGEN - De KEI-week, de introductieweek voor nieuwe studenten in Groningen, zal dit jaar in het teken staan van de campagne ‘Dare to be Aware'. De campagne heeft als doel om aankomende studenten te wijzen op de verschillende gevaren die het studentenleven met zich meebrengt, zo meldt OOG TV.
Zo zal er uitgebreid stil gestaan worden bij het bewust omgaan met alcohol, brandveiligheid, seks en drugs. Dit wordt gedaan door onder andere het aanbieden van filmpjes op de website, het uitdelen van flyers en de mogelijkheid bieden om er over te praten.
Ook vindt de organisatie de relatie tussen studenten en de inwoners van Groningen, de 'Stadjers', belangrijk. Om daar bij stil te staan zal er op de openingsdag een ludieke actie plaatsvinden op de Grote Markt, waarbij ook burgemeester Peter Rehwinkel een rol krijgt toebedeeld.
Eerder werd al bekend dat de KEI-week zich dit jaar zal inzetten voor het Ronald McDonald Huis in Stad. Door middel van verschillende acties zal er geld ingezameld worden om het dakterras, dat uitkijkt op het UMCG, een nieuw uiterlijk te geven. De introductieweek begint aanstaande maandag.