De Kinderpostzegelactie heeft dit jaar 7,6 miljoen euro opgebracht. Dat is is iets minder dan vorig jaar. De kinderen haalden toen 8,2 miljoen euro op. Dit jaar kregen de kinderen vanwege de coronacrisis voor het eerst de mogelijkheid om met een persoonlijke videoboodschap online postzegels te verkopen.
Ook konden de kinderen met een speciale verkoopbox, die na het aanbellen aan de deur op de grond werd geplaatst, op minimaal 1,5 meter afstand postzegels verhandelen. Aan de Kinderpostzegelactie deden dit jaar ongeveer 120.000 scholieren en ruim 31.000 scholen mee. In totaal zijn 960.000 bestellingen geplaatst. Dat zijn gemiddeld 8 bestellingen per kind.
De opbrengst wordt onder meer gebruikt voor de Warm Welkom Tas (een schooltas gevuld met spulletjes om kinderen in de daklozen- en de vrouwenopvang een warm welkom te bieden) en Kamer voor een Kind (steun voor het verbouwen van huizen van pleeggezinnen om een fijne plek te kunnen realiseren voor een pleegkind).
De Kinderpostzegelactie is dit jaar voor de 72e keer gehouden.
Door: ANP