Het is koud en nat buiten. Izzy de IJsbeer is op het station zijn baasje kwijtgeraakt en verlangt naar zijn warmte en liefde. En niet alleen Izzy, maar ook Danny de Dino, Petra de Poedel, Churandy de Cheetah en Katja het Konijn zijn niet meer thuisgekomen. Tijdens de Week van de Verloren Knuffel van 13 tot en met 17 december hoopt NS alle knuffels weer met hun baasje te herenigen, zodat zij samen de feestdagen kunnen doorbrengen. Dit meldt de Nederlandse Spoorwegen.
Hoe meer mensen de knuffels zien, hoe groter de kans op een hereniging. Op Instagram, Twitter en Facebook vragen wij aandacht voor de knuffeldieren. Help mee door de foto’s te delen of te reageren onder de berichten op onze social mediakanalen. Een knuffel herkend? Laat het ons en de baasjes of hun ouders dan meteen weten: dan zorgt NS ervoor dat de knuffel voor kerst nog thuis is.
Week van de verloren knuffel
Dit jaar zijn er zo’n 40.000 voorwerpen op de stations of in treinen gevonden. Vorig jaar waren het er ongeveer 30.000. Tijdens de zevende editie van de #Weekvandeverlorenknuffel wil NS reizigers informeren over wat te doen bij verlies van een eigendom. De kans dat een verloren voorwerp weer terugkomt bij de eigenaar is de eerste vijf dagen het grootst.
Proeve van regeerakkoord
Dit jaar zijn er tot nu toe ruim 120 knuffels gevonden op de stations of in de treinen. De meest opmerkelijke voorwerpen: een elektrische grasmaaier, grote Samsung televisie en een blinde geleide stok. Opmerkelijk was dit jaar ook de proeve van het regeerakkoord die in de trein is gevonden. De vinder bracht deze echter naar een ander soort bureau voor gevonden voorwerpen.
Gevonden voorwerpen koppelen
Als een reiziger iets verliest op het station of in de trein dan is het belangrijk om daar direct online een melding van te maken en het online formulier zo volledig mogelijk in te vullen. NS’ers proberen dagelijks om de binnengekomen meldingen en de gevonden voorwerpen te koppelen. Daarvan houden we de reiziger natuurlijk graag op de hoogte. Binnen vijf dagen zijn verloren spullen kosteloos op te halen bij de OV Service & Tickets winkel op het station. Daarna gaat het naar het Centraal Bureau Gevonden Voorwerpen. Vanuit hier stuurt NS - tegen een vergoeding - het voorwerp per post op.
Door: Nationale Onderwijsgids