The Pokémon Company International, het bedrijf dat buiten Azië verantwoordelijk is voor het merk van de beroemde monstertjes als Pikachu, gaat de komende vijf jaar minimaal 25 miljoen dollar schenken aan organisaties die zich inzetten om het leven van kinderen te verbeteren en sociale gelijkheid te bevorderen.
Het schenkingsbedrag wordt over van tevoren bepaalde organisaties verdeeld. Daarnaast worden er Pokémonkaarten en -speeltjes geschonken aan bepaalde instanties die die weer aan hulpbehoevende gezinnen en kinderen kunnen geven.
Verbeelding van kinderen
"The Pokémon Company International is dankbaar dat het iets terug kan doen voor de gemeenschappen waarin het actief is en waarin Pokémon zo warm ontvangen is vanaf het moment van introductie", laat CEO Kenji Okubo weten. "Pokémon is een merk waar het plezier vanaf spat en dat al 25 jaar tot de verbeelding van kinderen overal ter wereld spreekt. Met zijn universele thema's van avontuur, vriendschap en doorzettingsvermogen heeft het een plaats gevonden in het leven van een uiterst diverse schare fans."
Door: ANP