NIMA, beroepsvereniging en exameninstituut voor professionals in marketing, communicatie en sales, is een samenwerking aangegaan met Hogeschool Utrecht. Dit meldt NIMA.
NIMA accrediteert de hbo-opleidingen. Studenten CE ontvangen na afronding van het tweede jaar een NIMA A-certificaat. Bij het uiteindelijk afstuderen ontvangen zij een hbo-certificaat NIMA B1 Consumentenmarketing of Businessmarketing. Voor docenten houdt de samenwerking in dat zij gebruik kunnen maken van lesmodules en kunnen deelnemen aan NIMA Education Days, toegang krijgen tot het online register MyCareer en in een aantal gevallen de titel NIMA Qualified Lecturer mogen voeren.
Martin Huisman RM, voorzitter en directeur van NIMA, over de samenwerking: “NIMA is blij dat het met een grote onderwijsinstelling als Hogeschool Utrecht gaat samenwerken en hiermee marketingkennis in theorie en praktijk kan delen en onderhouden. We geloven in een optimale en geïntegreerde samenwerking waarbij er een logische overdracht ontstaat tussen hbo en NIMA in het commerciële domein, waartoe de vakgebieden Marketing, Communicatie en Sales behoren. Dit met als doel leerlingen optimaal voor te bereiden op het vervolgonderwijs of de arbeidsmarkt.”
Yvonne Kanters, directeur van het Institute for Marketing & Commerce, Hogeschool Utrecht: “Wat ik belangrijk vind in deze samenwerking is dat onze studenten straks in het register staan en kunnen zeggen: ‘Ik heb NIMA’. Zo kunnen ze zich onderscheiden in een arbeidsmarkt die duidelijk in beweging is; waar functies meer divers worden en het meer dan voorheen draait om strategie en langetermijndenken. Intensief contact met het werkveld, onder andere via NIMA, helpt ons om aan te sluiten bij die veranderende arbeidsmarkt.”
Ook interesse in een samenwerking met NIMA? Neem dan direct contact op via 020 503 93 31 of stuur een e-mail naar examens@nima.nl.
Voor meer informatie ga naar www.nima.nl
Door: Redactie Nationale Onderwijsgids