Groentegoed wil meer naamsbekendheid in de kinderopvangsector

Via een crowdfunding wil startupbedrijf Groentegoed geld ophalen voor uitbreiding van hun assortiment broodbeleg én meer bekendheid ervan in de kinderopvang. Het bedrijf heeft hiervoor 15.000 euro nodig. Dit meldt De Ondernemer. 

Oprichters Albert van der Veen en Jeroen Schuurman misten in 2018 gezond broodbeleg voor zichzelf en voor hun kinderen en richtten daarom Groentegoed op. Groentegoed-beleg heeft geen toegevoegde suikers of e-nummers. De spreads worden zoveel mogelijk geproduceerd van Nederlandse groenten. Sinds ze hun eigen fabriek hebben, kunnen de mannen wekelijks ongeveer 6.000 bakjes Groentegoed per week van hun zeven verschillende smaken maken.

Kinderopvang

De producten worden inmiddels door de kinderopvang en cateringsector gebruikt, maar Schuurman en Van der Veen zouden ook daar willen groeien. “Gezonde voeding voor jong en oud vinden we ontzettend belangrijk, daarom werken we er hard aan om voor kinderopvang en cateraars de nummer één keuze in gezond broodbeleg te worden.”

Door: Nationale Onderwijsgids / Johanne Levinsky