Noordhoff Uitgevers heeft DigiTaalbedrijf overgenomen. Met de bundeling van krachten willen beide partijen het online aanbod voor het onderwijs verbreden en versterken. Door de jarenlange ervaring en het netwerk van Noordhoff te combineren met het succesvolle platform van DigiTaalbedrijf kan in de volle breedte adaptief online aanbod worden ontwikkeld en aangeboden dat leidt tot aantoonbaar effect en studiesucces voor zoveel mogelijk studenten. Dat meldt Noordhoff Uitgevers.
DigiTaalbedrijf ontwikkelt e-learning producten voor studenten in het hoger onderwijs, zoals Hogeschooltaal, een online leerprogramma voor zelfstudie en toetsing waarmee studenten hun schriftelijke taalvaardigheid kunnen verbeteren. Hogeschooltaal is dé tool om deficiënties in het hoger onderwijs op te lossen en studenten een gelijkwaardige, stevige basis te geven voor een succesvolle studie.
De bedrijven willen samen via de schaalgrootte en marktpositie van Noordhoff het potentieel van DigiTaalbedrijf maximaal benutten en uitbreiden, om zo in de volle breedte met adaptief online aanbod te komen dat leidt tot aantoonbaar effect en studiesucces voor zoveel mogelijk studenten. De integratie van de bedrijven zal gefaseerd verlopen en minimaal een jaar in beslag nemen. Klanten van DigiTaalbedrijf kunnen blijven rekenen op het aanbod en de service die ze nu gewend zijn. Uiteraard blijven ook na de overname overeenkomsten met klanten en partners van DigiTaalbedrijf onverkort van toepassing.
Ed Landman, Algemeen directeur van DigiTaalbedrijf, is enthousiast over de bundeling van krachten: "Door ons aan te sluiten bij een partner als Noordhoff Uitgevers vinden wij een stevige en brede basis voor verdere versterking van de positie van onze producten in de (hoger) onderwijsmarkt. Ik vind dat alle studenten in het hoger onderwijs Hogeschooltaal verdienen, en dat komt zo een stuk dichterbij."
Ook Marchien van Doorn, Algemeen directeur van Noordhoff Uitgevers, is erg content met de nieuwe partner: "De activiteiten, expertise en producten van DigiTaalbedrijf passen bijzonder goed bij onze strategie om met didactische software en de toepassing van assessments studentenuitval te voorkomen en studiesucces te vergroten."
Door: Redactie Nationale Onderwijsgids