Studentenmagazine Link

De papieren versie van huismagazine Link zal na de zomer niet meer te vinden zijn op de Haagse Hogeschool. Het blad wordt wegbezuinigd, omdat de kosten niet zouden opwegen tegen de baten.

De Hogeschool is van mening dat het magazine te weinig impact heeft en weinig interactie teweeg brengt. De onderwijsinstelling is aan het nadenken over het efficiënter inzetten van de redactie en wil inzetten op een online omgeving: “(...) We vinden dat de tijd en het geld die nu naar de papieren Link gaan, besteed moeten worden aan een online voorziening die ruimte biedt voor discussie en kritische geluiden van studenten en medewerkers. Dan kun je actueler zijn, want je zit niet vast aan een verschijningsfrequentie van één keer per maand,' aldus Annelies van Rosmalen, directeur Communicatie & Marketing. 
 
De redactie van Link ziet de plannen niet zitten. Hoofdredacteur René Rector: “Er komt voor het magazine geen vergelijkbaar alternatief. Met de huidige functionele mogelijkheden van Link Online kunnen we niet dezelfde soort verhalen blijven brengen. Zo is het bijvoorbeeld niet ingericht voor achtergrondartikelen, zoals ons laatste coververhaal over ondernemen.” Volgens de redactie komt hiermee hun kerntaak om de betrokkenheid van studenten en medewerkers te vergrote door informerende en opiniërende artikelen in het geding. 
 
Het is nog niet duidelijk hoe en wanneer de online omgeving opgezet zal worden. Van Link zijn 44 edities uitgekomen.