Amsterdam Marketing en ROC van Amsterdam hebben een samenwerkingsovereenkomst getekend. Jonge studenten krijgen de kans praktijk ervaring op te doen bij de citymarketingorganisatie.
ROCvA mbo-leerlingen worden betrokken in het werkveld van Metropool Amsterdam. Zij krijgen de kans om tijdens hun opleiding via ROCvA praktische ervaring op te doen in samenwerking met de professionals van Amsterdam Marketing. De samenwerking bestaat uit het bieden van stages in de VVV ticketshops, geven van presentaties op school, maar ook de inzet van studenten tijdens evenementen zoals de Uitmarkt.
Mensen maken verschil in hospitality
Elvira Biegel, voorzitter MBO College Centrum van het ROCvA vult aan: 'Hospitality is voor Metropool Amsterdam van groot belang. De gastvrijheid die bezoekers van deze geweldige stad ervaren, hangt samen met de omgeving, het aanbod en het gedrag van iedereen werkzaam in de sector. Mensen maken daarbij meer en meer het verschil. Samenwerking tussen het werkveld en het hospitality-onderwijs van het ROC van Amsterdam draagt hier aan bij. Een gastvrij Amsterdam met een groeiende hospitality-sector biedt mogelijkheden voor jonge mensen met ambitie om te leren het verschil te maken.'
Verrijking voor je cv
Frans van der Avert, algemeen directeur van Amsterdam Marketing, verwacht dat de leerlingen van ROCVA door deze samenwerking veel werkervaring op doen. Zo zullen zij na hun opleiding sneller aan het werk kunnen in Metropool Amsterdam: 'Tijdens je studie investeren in werkervaring in het vakgebied is een verrijking voor je cv.'
© Nationale Onderwijsgids