Logo_roc_mondriaan_logo__mondriaan__roc

De School voor Retail van ROC Mondriaan werkt vanaf dit najaar nauw samen met Het Haags Retailpunt en Bureau Binnenstad Den Haag. Samen organiseren zij een Masterclass Luxury Retail voor studenten van de School voor Retail. De ‘’Luxury Retail Tour’’ is een prominent onderdeel van de masterclass. Gisteren vond de kick-off van de masterclass plaats bij Hotel Indigo. Alle betrokken partijen waren hierbij aanwezig en lichtten toe wat hun rol en doel is gedurende de masterclass. Dit meldt ROC Mondriaan.

De School voor Retail van ROC Mondriaan zet in op het specifiek opleiden van talentvolle vakmensen voor het topsegment van de retailsector. Den Haag heeft zich de afgelopen jaren sterk ontwikkeld op het gebied van luxury shopping. Met meer dan 50.000 expats en het sterk toenemende aantal toeristen in de stad, groeit het retailsegment voor deze doelgroepen verder. De branche verwacht in de toekomst meer gespecialiseerd personeel nodig te hebben. In dit veld ontmoeten de retailstudenten en luxury retailers elkaar. Zij gaan samen de uitdaging aan om in samenwerking met het Haags Retailpunt en Bureau Binnenstad Den Haag, het luxury shoppen in Den Haag naar een hoger niveau te tillen.
 
De Masterclass Luxury Retail bestaat uit vijf activiteiten waarmee studenten zich verdiepen in de specifieke kenmerken van de high end/luxury retail van Den Haag. De School voor Retail selecteert twintig studenten van de opleidingen Verkoopspecialist en Manager-Ondernemer die zich onderscheiden door hun affiniteit met en belangstelling voor het luxe retailsegment. De studenten oefenen tijdens de masterclass hun beroepsvaardigheden en bieden tijdens de activiteiten de helpende hand om zo samen met de ondernemers het luxury shopping in Den Haag prominenter op de kaart te zetten. 
 
Door: Nationale Onderwijsgids