Gemeente Den Haag lanceert online introductiecampagne voor studenten

De gemeente Den Haag en de Haagse onderwijsinstellingen willen ook dit jaar alle nieuwe studenten een heel warm welkom heten. Daarom geven meer dan 300 ouderejaarsstudenten in een online introductiecampagne allerlei tips aan de kersverse lichting. In 40 vlogs vertellen ze over studeren, wonen, vervoer, gezondheid en vrije tijd in Den Haag. Kortom: alle informatie die studenten noodig hebben voor een vlotte start. Dit meldt gemeente Den Haag.

Onderwijswethouder Hilbert Bredemeijer: “Met deze campagne willen we nieuwe studenten welkom en thuis laten voelen in Den Haag. Juist in deze gekke en soms ingewikkelde tijd is dat extra belangrijk. En wie kan daar beter bij helpen dan de studenten die de stad al goed kennen? Ik hoop dat de driehonderd digitale gidsen de nieuwe lichting snel wegwijs maken.”
 

Online kennismaken met de stad

Den Haag is de snelst groeiende studentenstad van Nederland. Met bijna 30.000 studenten, zeven hogescholen, drie universiteiten en bijna 500 kroegen. Door het coronavirus zit een grootschalige centrale studentenintroductie (Oh Oh Intro) er dit jaar niet in. Ook de Haagse onderwijsinstellingen zijn beperkt in wat zij kunnen organiseren. Daarom is er nu een vernieuwde website(externe link) om online kennis te maken met de stad. Met een welkomstvideo van burgemeester Jan van Zanen, een interactieve plattegrond en naast de 40 vlogs ook nog zeven wervelende video’s over de stad. De komende tijd worden de video’s via onderwijsinstellingen, social mediakanalen en Be Hague(externe link) verder verspreid om zoveel mogelijk studenten op weg te helpen in deze nieuwe fase van hun leven.
 

Heb je klachten? Laat je testen 

Onlangs startte de gemeente Den Haag ook een campagne(externe link) om (aankomende) studenten te waarschuwen voor de risico’s van corona, hen aan te sporen zich aan de maatregelen te houden én zich te laten testen bij klachten. Dit doet de gemeente op plekken waar jongeren te vinden zijn: online, maar ook via de digitale reclamezuilen op de meest bezochte plekken in de stad. De gemeente blijft hier de aandacht voor vragen. 
 
Door: Nationale Onderwijsgids