Normal_smartphone_telefoon_social_media

Van 16 tot en met 23 november organiseert Mediawijzer.net weer de Week van de Mediawijsheid om aandacht te vragen voor het belang van mediawijsheid voor kinderen, ouders, leerkrachten en professionals. Deze negende editie heeft als thema ‘Heb jij het onder de duim?’. Dit meldt Mediawijzer.net.

De huidige generatie kinderen en jongeren groeit op in een wereld vol media. Een wereld waarin je
eenvoudiger met elkaar in contact kan komen dan ooit tevoren. Maar niet iedereen is daar even handig mee.
 
Tijdens de Week van de Mediawijsheid wordt gekeken naar iedereen die wel een helpende hand kan gebruiken. Onderzocht wordt waaraan je vandaag de dag moet voldoen om jezelf ‘mediawijs’ te noemen: ‘Heb jij het onder de duim?’ Ambassadeur van de campagne is dit jaar NOS Jeugdjournaal presentator Lucas van de Meerendonk. 
 
De Week van de Mediawijsheid is een jaarlijks terugkerende publiekscampagne en een initiatief van Mediawijzer.net, het Nederlands netwerk voor mediawijsheid. Mediawijzer.net wordt aangestuurd door vijf toonaangevende organisaties op het gebied van mediawijsheid: ECP | Platform voor de InformatieSamenleving, Kennisnet, Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid, NPO en de Koninklijke Bibliotheek.
 
Meer informatie is te vinden op www.weekvandemediawijsheid.nl.
 
Door: Redactie Nationale Onderwijsgids