Logo_drillster_logo_nl_900_2012

10% Hogere cijfers voor toetsen en examens en de lesstof in 40% minder studietijd volledig beheersen. Dat is de uitslag van het wetenschappelijk onderzoek dat een master-student Onderwijskunde van de Universiteit van Utrecht de afgelopen maanden heeft uitgevoerd naar de effectiviteit van het leren met Drillster. Dit onderzoek is baanbrekend, Drillster is een van de weinige digitale leeroplossingen waarvan wetenschappelijk is vastgesteld dat het leidt tot betere leerprestaties.

In het wetenschappelijk onderzoek heeft een master-student Onderwijskunde van de Universiteit Utrecht de leerresultaten van groepen studenten die met Drillster studeerden, vergeleken met groepen studenten die met een boek studeerden. De deelnemers die met Drillster studeerden, behaalden minstens 10% hogere cijfers voor de toets over de lesstof die met Drillster voorbereid was. Bovendien beheersten zij hun lesstof significant sneller dan de groep studenten die met het boek studeerde. In 40% minder studietijd werd de lesstof volledig gememoriseerd.

De hogere cijfers voor kenniscomponenten van de lesstof zijn het directe gevolg van het adaptieve karakter van de Drillster applicatie. Drillster meet continu wat een cursist al wel of niet beheerst. Onderdelen van de cursus of training die nog niet goed worden beheerst, worden vaker herhaald dan elementen die al wel goed beheerst worden. Hierdoor leren cursisten sneller en onthouden ze beter. Deze stelling is nu bekrachtigd door het baanbrekend onderzoek van de Universiteit Utrecht.

Als kennis niet onderhouden wordt, dan zakt deze weg. Drillster kan op basis van de leerhistorie van een cursist berekenen wanneer specifieke kennis weg dreigt te zakken. Het programma stuurt de student dan een notificatie, net vóórdat zijn kennis over een bepaald onderwerp weg dreigt te zakken. Zo blijft kennis actueel en onderhouden en dit zorgt voor het succesvol kunnen afronden van een training op opleiding, het goed kunnen uitvoeren van een beroep of bijvoorbeeld het goed beheersen van een taal.

Drillster is een Nederlands bedrijf dat in 2011 gestart werd door Thomas Goossens en Marco van Sterkenburg. Het online en mobiele leerplatform kent inmiddels vele gebruikers, zowel in Europa als in Noord- en Zuid-Amerika, Afrika en Azië. Diverse grote multinationals, maar ook overheidsinstanties, educatieve uitgevers en opleidingsinstituten zetten Drillster met succes in voor het borgen van kennis. Recentelijk heeft investeringsmaatschappij Syllion Ventures een participatie in Drillster genomen waarmee het bedrijf verdere expansie kan realiseren. Drillster werd enkele maanden geleden in Berlijn ook al bekroond met de prestigieuze Comenius EduMedia Siegel.

Over Drillster:
Drillster is het adaptieve online programma waarmee cursisten op snelle en efficiënte manier elk type kennis opdoen, vasthouden en toetsen.
Drillster werkt met een uniek, adaptief algoritme dat zich real-time aanpast aan de werkelijke leerbehoefte van een individuele cursist. Hierdoor leert de cursist meer in minder tijd en zal hij het geleerde veel langer onthouden. Drillster kan voor elke training, opleiding of studie gebruikt worden, zowel door bedrijven, opleidingsinstituten als door scholen en universiteiten. Ook individuele gebruikers kunnen een gratis of premium account openen.
Drillster kan op zowel de PC, laptop, smart phone als tablet worden gebruikt; overal en altijd. Op basis van de leerhistorie van de cursist kan Drillster berekenen wanneer kennis afneemt als deze niet onderhouden wordt: de cursist krijgt dan een e-mail waarmee hij zijn kennis weer kan bijspijkeren.
Wetenschappelijk onderzoek heeft nu aangetoond dat deze innovatieve manier van leren 10% hogere cijfers en minimaal 40% tijdbesparing op trainingen oplevert!

© Nationale Onderwijsgids