Normal_zakenvrouw

Studenten van de Universiteit van Amsterdam hebben de Nederlandse finale van Brandstorm gewonnen, de marketing-competitie die L'Oréal elk jaar organiseert. De winnaars kropen in de huid van een internationale brandmanager en ontwikkelden een all-round strategie voor het merk La Roche-Posay. Tijdens de wereldwijde finale op 29 en 30 juni in Parijs zullen zij hun concept voor de internationale jury presenteren. Dit meldt L'Oréal.

L'Oréal Brandstorm is een competitie waar ambitieuze marketing-studenten kunnen laten zien wat ze in huis hebben. Dit jaar is vindt de 24ste editie plaats en het is de 18e keer dat Nederland meedoet. Een recordaantal aan teams, van universiteiten in Amsterdam, Rotterdam, Groningen en Tilburg, hebben zich de afgelopen maanden verdiept in een business-case van La Roche-Posay. De opdracht: ontwikkel een creatieve en innovatieve digitale marketingstrategie voor de jonge doelgroep van 15 tot 25 jaar.
 
Het winnende team van studenten van de Universiteit van Amsterdam bestaat uit Michelle Betschart, Vivian de Bruine en Willem Maijvis. Zij bedachten een all-round strategie, met het 'skin mates'-idee als meest verrassende component. Consumenten die kampen met verschillende huidaandoeningen kunnen via real life stories op Instagram op zoek gaan naar hun 'skin mate', die ze voorziet van verschillende tips op het gebied van huidverzorging. 
 
Brandstorm is door de jaren heen een populaire onderdeel van masteropleidingen in business en marketing geworden. Daarnaast is de wedstrijd voor L'Oréal ook een prima rekruteringsmiddel: jaarlijks vinden wereldwijd meer dan 150 studenten via Brandstorm een baan bij L'Oréal. 
 
© Nationale Onderwijsgids