De afgelopen jaren zien we dat er een enorme verschuiving plaatsvindt in de manier waarop ouders en leerlingen informatie opdoen bij het maken van een nieuwe schoolkeuze. Online kanalen spelen hierin een steeds grotere rol.
Steeds meer scholen zijn zich bewust van deze verschuiving. Wij worden steeds vaker ingezet worden om scholen te helpen met het (online) werven van nieuwe leerlingen.
De strijd om de leerling wordt steeds heftiger
De concurrentie tussen scholen wordt in veel gebieden elk jaar groter. Door je school niet proactief online te presenteren en promoten, kun je leerlingen verliezen. Minder leerlingen betekent minder opbrengsten, met als gevolg dat je moeten bezuinigen. En dat komt de school niet ten goede.
Meer resultaat met een lage investering
In 2013 zijn wij een samenwerking begonnen met het Bonaventura College uit Leiden. We hadden wel een vermoeden, maar dit succes hadden we niet kunnen verwachten.
De cijfers laten zien dat de inzet voor online marketing een enorme potentie kan hebben. Voor Bonaventura College zagen wij een stijging in aanmeldingen 150 naar 240 leerlingen in slechts 2 jaar tijd.
“Sinds onze samenwerking met Dokter Klik heeft onze school een veel duidelijker gezicht gekregen. Dit vertaalt zich ook in het aantal leerlingen dat zich bij ons heeft aangemeld.”