Normal_klik_o__2_

Veel middelbare scholen zijn zich nog niet bewust van de mogelijkheden van online marketing. Veelal wordt nog steeds de traditionele media ingezet zoals advertenties in huis-aan-huis kranten en driehoeksborden rond lantaarnpalen.Toch zien we dat steeds meer scholen kiezen voor online marketing in plaats van de traditionele media. Waarom? Het antwoord is simpel. Met online marketing kun je gericht adverteren en het levert aantoonbaar resultaat.

3 redenen waarom jouw school ook moet starten met online marketing

1. Je kunt je doelgroep zeer specifiek bereiken

Door de vele targetingopties met online marketing is het relatief eenvoudig om je doelgroep online te bereiken. Zie het vereenvoudigde voorbeeld hieronder. In tegenstelling tot de reclame op driehoeksborden die door talloze mensen wordt gezien, maar waarbij je je moet afvragen hoeveel van die mensen tot je doelgroep behoren. Een ouder die googelt op “middelbare school + locatie + niveau” is zeer relevant voor jouw school.
 

 

2. Online marketing is goedkoper en flexibeler

Online marketing is stukken goedkoper dan de traditionele media. Sterker nog, je kunt desgewenst elk moment van de dag je advertenties en je budget aanpassen. Ander voordeel van online marketing is, dat het zeer flexibel is. Je kunt voor elk contactmoment met je doelgroep (ouders en kinderen) eenvoudig en snel een nieuwe boodschap presenteren. Denk hierbij aan de promotie van open dagen, informatieavonden, meeloopdagen, het aanmelden, et cetera. 
 
Ben je een school met meerdere niveaus en wil je je aantal leerlingen van de verschillen niveaus in evenwicht houden? Dan kun je de budgetten van de campagnes voor de verschillende niveaus hier effectief op afstemmen. Probeer dat maar eens met buitenreclame. 
 

3. Online marketing is goede meetbaar

Online marketing is zeer goed meetbaar ondere andere met webanalysetools zoals Google Analytics. Je ziet waar online verkeer vandaan komt, welke acties websitebezoekers ondernemen en welke pagina’s van je website bezocht en bekeken worden. Je kunt zelfs meten of men brochures downloadt, videos bekijkt of dat men zich inschrijft en/of (voor-)aanmeldt.
 
Met dit inzicht is het mogelijk om de online campagnes continu te optimaliseren voor het maximale rendement. En met inzicht in hoe bezoekers je website gebruiken, kun je de website verbeteren, verrijken, aanvullen en aanpassen voor een nog betere gebruikerservaring. En zodat deze naadloos aansluit op de informatiebehoefte van ouders en nieuwe leerlingen
 
Meer weten over online marketing voor scholen? Download hier onze brochure over slimme marketing voor scholen.
 
(Dit is een advertorial)